Våra tjänster Case studies Vilka är vi Kontakta oss
Mekaniskt hjärta
Våra tjänster
Utveckling Digitala upplevelser Design Strategi & Marknadsföring WordPress SEM Omtanke Våra avtal
Case studies
Vilka är vi
Roslagen i våra hjärtan
Kontakta oss
Default image

XPOS - Nordens största verktyg för eftermarknad och service?!

Säkert har du redan använt detta system redan, om inte annat har din trasiga elektroniska pryl gjort det.

Våra tjänster XPOS - Nordens största system för reklamationshantering
Våra tjänster

Vi hade äran att vara med från början

Det är en fantastisk känsla att få ändra en process från tidsödande och dyr, till snabb och rolig att använda.

Reklamationer är inte kul, för någon. Att det sen är dyrt och tidsödande är riktigt tråkigt. För nästan 2 decennier sen så hjälpte vi Philips att ändra på hur Nordisk eftermarknad ser ut. Vi implementerade ett av de första onlinebaserade reklamationsrapporteringsverktygen, som då var ett “enkelt” formulär med valideringar i. Det gjorde att alla Philips butiker äntligen visste vad de skulle rapportera och gjorde det rätt!

Reklamationsgraden skönk rejält, samtidigt som kundnöjdheten ökade. Det är vad vi kallar framgång!

Vad gör då XPOS?

Korta svaret är: Nästan allt!

Sedan starten har XPOS utvecklats enormt mycket men dess grundkärna är oförändrad. XPOS hjälper till att hålla reklamationsärenden strukturerade. Det är nämligen så att det ofta är butikspersonal som jobbar med reklamationer ute i de stora elektronikkedjorna. Det är den personal som tar hand om dig som konsument när du kommer in i butiken med en trasig apparat. Butiksbiträdet tar din information och din pryl, och registrerar den i XPOS.

XPOS hjälper butikspersonalen att kontrollera garanti, tillgängliga reservdelar, eventuella ”snabbhack” för att få fart på apparaten igen eller informerar kunden om det är något annat man kan göra innan det startas ett reklamationsärende.  

Om det inte går att lösa, så tas ärendet emot och tillverkaren av produkten tar vid. I ”back office” hanteras ärendet enkelt, kopplas till en kund och screenas (både via AI och manuellt lite beroende på hur man ställer in), och när ärendet väl ska betalas ut så är XPOS kopplat till tillverkarens affärssystem, och krediten ställs ut. Alla nöjda och glada!

Prova XPOS idag!

Det bästa med XPOS är dess flexibilitet, det går att lösa allt vi vill

Servicechef på vitvaruföretag

Mer då?

XPOS har flera features än vad vi har plats att beskriva här

Men här kommer ett försök! Utöver komplett reklamationshantering, vad sägs om: Reservdelsshop, reparationshantering, helpdesk-modul där ni kan ta emot alla era serviceärenden, FAQ, filarkiv, hantering av gjorda garantireparationer, frakthantering integrerat mot speditörer, integrationer mot lagersystem, integrationer mot affärssystem och så vidare, och så vidare.

Närbild på ett handslag mellan två personer

Om jag nu vill använda XPOS då?

Är du en butik så är det gratis!

Om du är butik så går du bara in på www.xpos.eu och registrerar ett konto. Är du leverantör/tillverkare eller någon som vill integrera med XPOS så tar du bara kontakt med oss (eller branschorganisationen Applia som äger XPOS) så hjälper vi dig vidare.

Kontakta oss
Newsletter 0

Tråkig inbox?

Ingen fara! Vi kan fylla den med nördiga tech-news om du vill!
Bli medlem i den super-exclusiva klubben av westart-prenumeranter du också.

Vi kommer att skicka dig e-post med nyheter och erbjudanden om du anger din e-postadress ovan.
Är du nyfiken kan du läsa mer på vår integritetspolicy.

Ska vi höras?

Har du ett projekt pågång?
Letar du efter utvecklare till ett komplicerat systembygge?
Dags att fräscha upp webben?

Hur litet eller stort det är, kontakta oss! Vi vill gärna prata med dig!

Kontakta oss Megaphone shadow
Megaphone
Just nu HOS OSS i NORRTÄLJE
Mulet
temperatur på 11 °c
Mountains and duck Small duck
© West Art Communication 2023. All rights reserved, yeah baby. | Kakor, mjölk och Integritet

Våra tjänster

  • Utveckling
  • WordPress
  • Digitala upplevelser
  • Design
  • Strategi & Marknadsföring
  • SEM

Våra appar

  • PowerQuote
  • XPOS

Våra avtal

  • Supportavtal
  • WordPress-avtal
  • WordPresshosting
  • SEM

Om oss

  • Vilka är vi
  • Roslagen i våra hjärtan
  • Socialt engagemang
  • – Code for good
  • Kontakta oss

Byråkrati

Map marker West Art Communication AB Stockholmsvägen 30, 761 43 Norrtälje, Sverige, Världen

Org nr. 556665-9107
+46(0)176-655270
support@westart.se

Google betyg Facebook betyg
Bug