
Sökmotormarknadsföring (SEM)
Nå rätt människor med rätt budskap vid rätt tidNu kanske du direkt kände att rubriken ovan hade en annan ton än på vår övriga webb. Det är för att vi optimerat den för Google. För att du ska hitta hit när du söker och för att Google ska förstå vad sidan handlar om. Allt det här är komplicerat... Låt oss berätta mer.
SEO
Till skillnad från andra marknadsföringskanaler så är SEO ett långsiktigt arbete som ger resultat över tid. Det gör att det är viktigt att sätta upp tydliga mål för att sedan ta fram en strategi för de åtgärder som krävs för att nå målet.

Google Ads
Med Google Ads annonserar du för potentiella kunder när de gör aktiva sökningar på det ditt företag erbjuder. Det ger dig en effektiv marknadsföring där du träffar människor med rätt budskap i rätt tid. Du syns helt enkelt när kunder söker efter det du erbjuder.
En stor fördel är att du kan följa resultatet av din kampanj i realtid och snabbt kan analysera om din kampanj är lyckad eller om du behöver göra åtgärder.

Fördelen med SEM
Din sökordsmarknadsföring (Google Ads) kan ge dig värdefulla insikter om vilka sökord som ger bäst resultat för ditt företag. Den datan kan du sedan använda i ditt SEO-arbete och optimera din hemsidas innehåll för rätt sökord och därmed ranka högre i det organiska sökresultatet.
Genom att arbeta med SEM kan du identifiera och fokusera på de sökord som konverterar bäst. Både på kort och lång sikt.
