Hoppa till sidinnehåll
Våra tjänster Nyheter Case studies Vilka är vi Kontakta oss
Våra tjänster
Utveckling
Wordpress
Integrationer Design Användarupplevelse / Ux Digital tillgänglighet Strategi & Marknadsföring
SEM Sökmotoroptimering Google Ads
Nyheter
Case studies
Avtal
SEO-avtal Supportavtal WordPress-avtal WordPress-hosting
Vilka är vi
Jobb Socialt engagemang Roslagen i våra hjärtan
Kontakta oss

XPOS - Nordens största verktyg för eftermarknad och service?!

Säkert har du redan använt detta system redan, om inte annat har din trasiga elektroniska pryl gjort det.

Vi hade äran att vara med från början

Det är en fantastisk känsla att få ändra en process från tidsödande och dyr, till snabb och rolig att använda.

Reklamationer är inte kul, för någon. Att det sen är dyrt och tidsödande är riktigt tråkigt. För nästan 2 decennier sen så hjälpte vi Philips att ändra på hur Nordisk eftermarknad ser ut. Vi implementerade ett av de första onlinebaserade reklamationsrapporteringsverktygen, som då var ett “enkelt” formulär med valideringar i. Det gjorde att alla Philips butiker äntligen visste vad de skulle rapportera och gjorde det rätt!

Reklamationsgraden skönk rejält, samtidigt som kundnöjdheten ökade. Det är vad vi kallar framgång!

Vad gör då XPOS?

Korta svaret är: Nästan allt!

Sedan starten har XPOS utvecklats enormt mycket men dess grundkärna är oförändrad. XPOS hjälper till att hålla reklamationsärenden strukturerade. Det är nämligen så att det ofta är butikspersonal som jobbar med reklamationer ute i de stora elektronikkedjorna. Det är den personal som tar hand om dig som konsument när du kommer in i butiken med en trasig apparat. Butiksbiträdet tar din information och din pryl, och registrerar den i XPOS.

XPOS hjälper butikspersonalen att kontrollera garanti, tillgängliga reservdelar, eventuella "snabbhack" för att få fart på apparaten igen eller informerar kunden om det är något annat man kan göra innan det startas ett reklamationsärende.  

Om det inte går att lösa, så tas ärendet emot och tillverkaren av produkten tar vid. I "back office" hanteras ärendet enkelt, kopplas till en kund och screenas (både via AI och manuellt lite beroende på hur man ställer in), och när ärendet väl ska betalas ut så är XPOS kopplat till tillverkarens affärssystem, och krediten ställs ut. Alla nöjda och glada!

Prova XPOS idag!

Det bästa med XPOS är dess flexibilitet, det går att lösa allt vi vill

Servicechef på vitvaruföretag

Mer då?

XPOS har flera features än vad vi har plats att beskriva här

Men här kommer ett försök! Utöver komplett reklamationshantering, vad sägs om: Reservdelsshop, reparationshantering, helpdesk-modul där ni kan ta emot alla era serviceärenden, FAQ, filarkiv, hantering av gjorda garantireparationer, frakthantering integrerat mot speditörer, integrationer mot lagersystem, integrationer mot affärssystem och så vidare, och så vidare.

Om jag nu vill använda XPOS då?

Är du en butik så är det gratis!

Om du är butik så går du bara in på www.xpos.eu och registrerar ett konto. Är du leverantör/tillverkare eller någon som vill integrera med XPOS så tar du bara kontakt med oss (eller branschorganisationen Applia som äger XPOS) så hjälper vi dig vidare.

Kontakta oss
0

Tråkig inbox?

Ingen fara! Vi kan fylla den med nördiga tech-news om du vill! Bli medlem i den super-exclusiva klubben av westart-prenumeranter du också.

Vi kommer att skicka dig e-post med nyheter och erbjudanden om du anger din e-postadress ovan. Är du nyfiken kan du läsa mer på vår integritetspolicy.

Ska vi höras?

Har du ett projekt på gång?
Letar du efter utvecklare till ett komplicerat systembygge?
Dags att fräscha upp webben?

Hur litet eller stort det är, kontakta oss! Vi vill gärna prata med dig!

Kontakta oss
Just nu HOS OSS i NORRTÄLJE
Breathable air
temperatur på 11 °c
© West Art Communication 2025. All rights reserved, yeah baby. | Kakor, mjölk och Integritet
Hoppa över sidfotslänkar

Våra tjänster

  • Utveckling
  • Wordpress
  • UI/UX
  • Design
  • Strategi & Marknadsföring
  • SEM
  • Digital tillgänglighet

Våra appar

  • PowerQuote
  • XPOS

Våra avtal

  • Supportavtal
  • WordPress-avtal
  • WordPress-hosting
  • SEO-avtal

Om oss

  • Vilka är vi
  • Roslagen i våra hjärtan
  • Socialt engagemang
  • Kontakta oss

Byråkrati

West Art Communication AB Stora Brogatan 8, 761 30 Norrtälje, Sverige, Världen

Org nr. 556665-9107
+46(0)176-655270
support@westart.se