
Sökmotoroptimering (SEO) - Sälj mer på Google
Använd dig av SEM för att få mer trafik till din webbsidaNu kanske du direkt kände att rubriken ovan hade en annan ton än på vår övriga webb. Det är för att vi optimerat den för Google. För att du ska hitta hit när du söker och för att Google ska förstå vad sidan handlar om. Allt det här är komplicerat... Låt oss berätta mer.
Sagan om SEO
Det var en gång ett företag som inte syntes på Google. Deras webbsida var alldeles tom och ensam.
Så en dag kom en SEO expert ridande förbi till deras räddning! Det första han gjorde var att göra en SEO analys där han snabbt kom fram till att webbsidan behövde mer innehåll och länkar (Onpage SEO)! Det fanns inga som helst H1’or (Tekniskt SEO). Dessutom hade webbsidan inte en enda kompis som länkade till den (Offpage SEO). Stackars webbsida.
När experten var klar, började besökarna hitta dit. Men det fanns fortfarande utrymme för fler. Varför hittade inte fler fram? Då drog experten fram sitt vassaste vapen, nämligen sökordsanalysen! Nu visade det sig att alla åkt till en konkurrent eftersom det var felskyltat fram till företagets webbsida. De hade optimerat för helt fel ord i titeltaggen!
Nu strömmande besökarna in i tusental så företag fick köpa ny server för att orka med. Men hurra vilken fest det blev!
SEA
Google ads är mycket bättre än t.ex. gammelmedia, i och med att du betalar bara för den person som faktiskt klickar sig fram till din webbsida. Dessutom kan du spåra personen, och hur denne sökte. Hoppa över det här med pappersmedia och sånt, hoppa in i nutiden istället. Tänk på miljön!

Du vet vad det kostar
Det här med SEO/SEA är ingen picknick direkt. Vi vill att du ska tjäna mera pengar, för då tjänar vi mera pengar. Simple as that. Nedan hittar du ett smörgåsbord av möjligheter. I alla våra avtal ingår en viss mängd annonsering, inlänkar och tekniskajusteringar. Ju högre avtal, ju mer ingår. Detta har vi gjort för att du ska veta du behöver budgetera.

Vi levererar två saker: Flera besökare och bättre konvertering
Vad betyder då allt detta?
SEO-analys
Detta är startpunkten. Vi går igenom din webbsida och kontrollerar vart den befinner sig SEO mässigt. Vi utgår från en checklista där vi stämmer av och ger sidan ett betyg.
Sökordsanalys
Vi går igenom data på vilka sökord som används mest, och hjälper dig hitta rätt sökord som folk faktiskt använder när dom söker på Google, och att dom är relevanta för din verksamhet.
Rapportering och uppföljning
Med detta så hjälper vi dig följa vårt arbete löpande. Vi skapar en rapport där du ser mätbara värden och kan följa dessa över tid. Det kan vara till exempel trafik på sidan, leads eller andra relevanta värden.
Inlänkar
Inlänkar är en viktig del av SEO. Vi hjälper dig med att hitta bästa sätten att få bra kvalitativa inlänkar till din sida som hjälper dig att ranka högre på Google.
Content monitoring
Vi övervakar ditt innehåll med automatiska processer som hjälper till att hålla den tekniska SEO’n på en hög nivå. Vi kollar t.ex. bilder, länkar och annat som är av vikt för SEO.
Telefon- och mailsupport
Du är välkommen att kontakta oss och få djuplodad konsulting rörande SEO.
Content
Vi hjälper dig att skapa innehåll såsom texter, produkttexter, kategoritexter och annat som hjälper dig att ranka högre på Google. Detta både på din egen sida och även externa sidor, vad som är mest lämpligt i ditt fall.
UX-design
Vi hjälper dig se över dina landningssidor, och tänker igenom hur användarna interagerar med dem för att optimera konverteringen. Vi hjälper dig också med A/B testning för att testa vilka ändringar som ger bäst effekt.
Trafikanalys
Din trafik till din sida är en viktig resurs att ta vara på. Vi analyserar den och vad besökaren klickade på för att komma till dig, och försöker förstärka dessa flöden för att öka din trafik.
Konkurrentanalys
Dina konkurenter är viktiga måttstockar var det gäller SEO. Vi gör en djuplodad analys dem för att anpassa både innehåll och sökorden optimalt.
Konverteringsspårning
Vi sätter upp avancerad spårning i Google Tag Manager för att kunna se varje steg som en besökare tar, varför och när dom konverterar och när dom inte gör det. Denna data blir ovärderlig när man tar beslut om sin marknadsföring.