Skapa tydligare och förbättrad kundupplevelse av Norrtälje Vatten & Avfalls e-tjänster.
Fredrik Lindh och Hampus Franzén, Norrtälje Vatten & AvfallDet bästa med det här projektet, förutom alla bra funktioner och användarvänliga designlösningar, har varit att vi har kunnat lösa så mycket tillsammans. Det har funnits en genuin teamkänsla och ett agilt arbetssätt som gjort att vi som kund kunnat påverka utvecklingen mer än vi är vana vid att kunna göra i IT-projekt.
Vårt långsiktiga samarbete
På sidan togs det fram en samlingssida för e-tjänster och blanketter. Den visades sig snabbt vara uppskattad av användarna. Efter feedback från kunderna så såg man att det fanns stor utvecklings- och förbättringspotential. Vi inledde därför ett samarbete med diskussioner och workshops och tog fram en plan för en mer användarvänlig och översiktlig plattform – “Dina sidor 1.0”
Laravel till undsättning
Plattformen innehåller också funktioner för att beställa extra hämtning av sopor, slam, fett och latrin samt lämna mätarställning för vatten. Användaren kan även se och ladda ned sitt aktuella sophämtningschema.
Smidigt värre!
Inga krångliga formulär för att skapa konto och inga nya lösenord att komma ihåg.
Förvaltning och förädling
Tillsammans fortsätter vi att förädla produkten för att plattformen ska tillgodose användarnas växande behov.
Fredrik Lindh, Projektledare, Norrtälje Vatten & AvfallTiden har utnyttjats på ett effektivt sätt utan att tumma på kreativiteten. Det har gjort att det gått snabbt och att vi är nöjda med resultatet.
Omfattning
TjänsterUtveckling
- Front-end development
- Back-end development
- Integration
Strategi & Marknadsföring
- Technical strategy
Design
- Interface design
- Web design
Digitala upplevelser
- Interaction design
- Prototyping
Använda produkter
Produkter och tjänster- Laravel
- Vue
- EDP Future
- Lantmäteriet
- BankID
- ReadY
- Barium
Vill du inspirera dig mera?
Eckerö Linjen - Boknings(webb)app
- Digitala upplevelser
- Design
- Strategi & Marknadsföring
- Utveckling